Duhové sportování II
DODATEK ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO ŠKOLNÍ ROK 2020 – 2021
DUHOVÉ SPORTOVÁNÍ II.
Charakteristika projektu:
Pohyb je pro děti naprostou samozřejmostí. Děti rády běhají, skáčou, překonávají překážky, tancují, vrtí se… Proto v letošním školním roce využijeme tuto jejich přirozenou touhu a potřebu a zaměříme se na rozvoj jejich pohybových schopností. Nabídneme jim rozmanité formy pohybových aktivit, rozvíjejících nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost spolupráce, komunikace, pochopení hry „fair-play“ a přirozenou radost z pohybu.
Časový plán projektu: celoroční, realizovaný formou týdenních témat
Věková skupina: 2 – 6 leté děti
Místo realizace: kombinace prostředí (třídy MŠ, tělocvična MŠ, zahrada MŠ, okolí MŠ – fotbalové hřiště, nedaleký les, louka, přehrada Baška, okolí řeky Ostravice)
Motivace dětí: probíhá formou motivačních zvířátek (motýlek, zajíček, veverka, had, medvěd, žabka a rybičky)
Obsahové části RVP PV, jež jsou v pedagogickém projektu obsaženy:
Dítě a jeho tělo (oblast biologická)
Dítě a jeho psychika (oblast psychologická)
Dítě a ten druhý (oblast interpersonální)
Dítě a společnost (oblast sociokulturní)
Dítě a svět (oblast environmentální)
Hlavním záměrem projektu je osvojit si poznatky a dovednosti důležité k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, osvojit si zásady osobní a respirační hygieny (používat jednorázové kapesníky, pravidelně si mýt ruce, používat dezinfekční prostředky).
Navážeme na obsah předešlého projektu DUHOVÉ SPORTOVÁNÍ, který v minulém školním roce nebyl uskutečněn v celém svém rozsahu (COVID-19) a zaměříme se na rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky. Budeme u dětí rozvíjet nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost spolupráce, komunikace, pochopení hry „fair-play“ a přirozenou radost z pohybu.
Forma realizace projektu:
je součástí každodenních činností v MŠ (Třídní vzdělávací plány):
- pohybové hry
- PH s doprovodem říkanek
- ranní pohybové chvilky (pravidelné zařazování zdravotnických cviků,)
- míčové hry
- využití sportovního náčiní (švihadla, míče, „házecí“ míčky, drátěnky, polštářky…)
- relaxační techniky (uvolňování, prvky jógy, aj.)
- tanečky (využití DVD „Tančíme s Míšou“ , aj.)
- taneční kroužek v MŠ
- pobyt venku – využívat okolí MŠ (fotbalové hřiště, les, zahrada MŠ, turistika – delší vycházky např. do Hodoňovic na hřiště; do Místku, aj.)
- zařazování atletických prvků do cvičení
- využívání tělocvičny a jejího zázemí (nářadí, náčiní)
- kolektivní hry s pravidly
- školní výlet na Bílou (tematické hry a sportování)
- společné akce pro rodiče s dětmi:
Duhová olympiáda (konec školního roku)
- prezentace školy: článek do zpravodaje, fotodokumentace
Dokument k projektu je ke stažení ZDE