Mateřská škola Kunčičky

Duhové sportování II

DODATEK ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO ŠKOLNÍ ROK 2020 – 2021

DUHOVÉ SPORTOVÁNÍ II.

 

Charakteristika projektu:

Pohyb je pro děti naprostou samozřejmostí. Děti rády běhají, skáčou, překonávají překážky, tancují, vrtí se… Proto v letošním školním roce využijeme tuto jejich přirozenou touhu a potřebu a zaměříme se na rozvoj jejich pohybových schopností. Nabídneme jim rozmanité formy pohybových aktivit, rozvíjejících nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost spolupráce, komunikace, pochopení hry „fair-play“ a přirozenou radost z pohybu.

Časový plán projektu: celoroční, realizovaný formou týdenních témat

Věková skupina:  2 – 6 leté děti

Místo realizace: kombinace prostředí (třídy MŠ, tělocvična MŠ, zahrada MŠ, okolí MŠ – fotbalové hřiště, nedaleký les, louka, přehrada Baška, okolí řeky Ostravice)

Motivace dětí: probíhá formou motivačních zvířátek (motýlek, zajíček, veverka, had, medvěd, žabka a rybičky)

 

Obsahové části RVP PV, jež jsou v pedagogickém projektu obsaženy:

Dítě a jeho tělo (oblast biologická)

Dítě a jeho psychika (oblast psychologická)

Dítě a ten druhý (oblast interpersonální)

Dítě a společnost (oblast sociokulturní)

Dítě a svět (oblast environmentální)

Hlavním záměrem projektu je osvojit si poznatky a dovednosti důležité k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, osvojit si zásady osobní a respirační hygieny (používat jednorázové kapesníky, pravidelně si mýt ruce, používat dezinfekční prostředky).

Navážeme na obsah předešlého projektu DUHOVÉ SPORTOVÁNÍ, který v minulém školním roce nebyl uskutečněn v celém svém rozsahu (COVID-19) a zaměříme se na rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky. Budeme u dětí  rozvíjet nejen fyzickou zdatnost, ale i schopnost spolupráce, komunikace, pochopení hry „fair-play“ a přirozenou radost z pohybu.

     Forma realizace projektu:

je součástí každodenních činností v MŠ (Třídní vzdělávací plány):

  • pohybové hry
  • PH s doprovodem říkanek
  • ranní pohybové chvilky (pravidelné zařazování zdravotnických cviků,)
  • míčové hry
  • využití sportovního náčiní (švihadla, míče, „házecí“ míčky, drátěnky, polštářky…)
  • relaxační techniky (uvolňování, prvky jógy, aj.)
  • tanečky (využití DVD „Tančíme s Míšou“ , aj.)
  • taneční kroužek v MŠ
  • pobyt venku – využívat okolí MŠ (fotbalové hřiště, les, zahrada MŠ, turistika – delší vycházky např. do Hodoňovic na hřiště; do Místku, aj.)
  • zařazování atletických prvků do cvičení
  • využívání tělocvičny a jejího zázemí (nářadí, náčiní)
  • kolektivní hry s pravidly
  • školní výlet na Bílou (tematické hry a sportování)
  • společné akce pro rodiče s dětmi:

Duhová olympiáda (konec školního roku)

  • prezentace školy: článek do zpravodaje, fotodokumentace

Dokument k projektu je ke stažení ZDE